Wednesday, March 7, 2007

Totti blickar framåt 7/3

Francesco Totti tror att Roma kan klara av att gå till final i Champions League och hoppas att få möta Milan i kvartsfinalen.

”Det finns vissa kvällar du inte glömmer,” säger il capitano efter gårdagens 2-0 vinst mot Lyon.

”Vi blev övertygande över vår styrka och vi har spelarna som kan avgöra en match när som helst. Jag är mer glad över hela lagets insats än min egna. Om vi lämnar planen med applåder betyder det att vi har svarat för en bra insats.”

Totti är en relativt nybakad världsmästare och Scudetton har han ju vunnit med Roma under säsongen 2000/01, men en seger i CL står han fortfarande utan.

”Det här är den första gången jag har nått kvartsfinalen, och det känns mycket bra att vara bland de åtta bästa lagen i Europa. Om jag skulle få välja, så skulle jag vilja möta Milan. För det första hoppas jag att de vinner sin match så det i alla fall är två italienska lag kvar, men jag blir ännu gladare om vi får möta dem i finalen!”
”Om vi spelar med samma konsekvens och på denna nivå ska vi kunna tro på en eventuell final. Hur som helst, vi måste hålla fokus och ta en match i taget.

Prinsens mål på Stade de Gerland igår måste vara ett av hans viktigaste i hans karriär, men vilket mål är Tottis favorit?

”Mitt mål mot Madrid, då ett italienskt lag inte vunnit på ett bra tag är min favorit. Det skulle inte vara fel att få möta Real i kvartsfinalen heller”, avslutar Totti.

Vilket lag Roma får möta, och om Totti får som han vill får vi se på fredag då lottningen för kvartsfinalerna äger rum.

Francesco Totti

Källa: Channel4

No comments: