Friday, March 9, 2007

Totti och Pizzaro kommenterar Manchester United 9/3

Il Capitano fick inte som han ville, det blev alltså inte Milan utan en resa till England står istället på schemat.

”Det är en tuff lottning. Manchester United är ett av de lagen som kan vinna Champions League,” säger Totti.

”Hur som helst, det kommer inte att bli lätt för dem heller, det kommer att bli mycket jämnt. Vi får hoppas att vi kan spela med samma övertygelse som i 2-0 vinsten mot Lyon.
Det kommer att bli mitt första besök på Old Trafford och jag ser fram emot den matchen.”

Francesco Totti och hans Roma kommer att möta några av Europas bästa spelare på andra sidan planhalvan.

”Cristiano Ronaldo är en excellent mittfältare,” säger han. ”Ryan Giggs har erfarenhet och Wayne Rooney vet hur man gör vad som helst.

”Det är en storklubb som sällan misslyckas i den här tävlingen, men vi tror på oss själva att vi ska göra bra ifrån oss.”


Årets värvning, David Pizzaro som är avstängd i första mötet mot engelsmännen kommenterar också den kommande matchen i Champions League.

”Jag kommer inte att vara tillgänglig i den första matchen då jag är avstängd och jag är besviken över det. Att spela mot Manchester United kommer att bli svårt, men vad som helst kan hända inom fotboll,” säger han.

”Vi har tur att få den möjligheten att kunna spela en sådan här spännande match."

"Representanterna från Manchester log när vi blev lottade emot dem? Låt oss fokusera på spelet, Lyon var också en klar favorit och vi vet vad som hände…”

Källa: Channel4

No comments: