Wednesday, March 28, 2007

Vucinic vill stanna i Roma 28/3

Mirko Vucinic är ivrig över att Roma ska köpa loss honom från Lecce och att kanske få kunna skriva ett nytt kontrakt.

Montenegrianen lånades till Roma i somras, från sin gamla klubb Lecce där han gjorde succé och öste in mål. Roma fick betala ca 30 000 000 för Vucinic och har en köpoption på ca 34 000 000 för att kunna äga hela Vucinic.

”Jag är nöjd med mina insatser så här långt, och jag börjar äntligen komma tillbaks i min goda form,” säger Vucinic som gjorde två mål för Montenegro i stundande landskamper.

”Jag trivs här i Rom, och denna klubb har jag drömt om mycket länge och jag hoppas att jag får stanna kvar här,” tillägger han.

”Det är nu jag har som mål att kunna ta en plats i laget. Min form har inte vart så bra pga. alla skador, och jag är säker att jag kan göra mycket bättre ifrån mig.”

Efter som Romas Luciano Spalletti använder sig av ett unikt anfallsspel där egentligen inte någon anfallare finns med i startelvan, så har Vucinic haft det svårt platsa i laget. Dessutom är Totti i storform, vilket gör det ännu svårare för Mirko.

”Kommer Spalletti att spela med Totti längst upp framöver också? Det enda jag kan göra är att träna hårt,” svarar Vucinic. ”Mister Spalletti är den som tar alla beslut.”

Roma möter Milan i Serie A på lördag och spelar den första kvartsfinalen i CL mot Manchester United hemma på Olympico den 4 april. Vid ett sådant tufft spelschema kan Vucinic säkert få chansen, men då gäller det verkligen att han tar den för en gångs skull.

”Milan är ett starkt lag och Ronaldo är en av de bästa spelarna i världen,” fortsätter montenegrianen.

”Och Manchester, de spelar bra ute i Europa och i deras egen liga. Hur som helst, ingen trodde att vi hade någon chans mot Lyon heller…”

Mirko Vucinic

Källa: Channel4

1 comment:

Anonymous said...

Bort med Vucinic! han håller inte alls i Roma. Inte värt att lägga ut massa pengar på honom...