Saturday, May 19, 2007

Nyheter och rykten 19/5

_____________________
Alexander Doni mår bra just nu, han har vunnit Coppa Italia och blivit uttagen i landslaget för första gången.
”Jag måste tacka Roma och mina lagkamrater för att jag har nått ända hit. Jag är glad för att få med Roma i det brasilianska landslaget. Jag har lyckats bra här och nu känner jag mig mer som en italiensk målvakt. ”
”Mitt mål är att stanna här och jag har precis skrivit ett nytt kontrakt, men jag vill även stanna efter 2009.”

_____________________

_____________________
Efter att ha vunnit Coppa Italia så försäkrar Philippe Mexes Romas fans att han kommer stanna i Rom.
Mexes agent gick ut med en varning för några dagar sedan beroende av kontraktsbråket. Mexes säger till Il Romanista: "Jag är redo, jag måste prata med klubben men jag är säker på att vi kommer hitta en överrenskommelse. Det hoppas jag av hela mitt hjärta eftersom jag trivs bra här.
"Det som publicerades i tidningarna för några dagar sedan var lite irriterande då intervjun ägde rum för två månader sedan. Det var jobbigt, men det är så det är, det är så journalister arbetar."
_____________________

_____________________
Utifrån en artikel på romanews.eu verkar det nu som att Roma och Legea är överrens. Man kan ju alltid ställa sig frågan, varför? Men även frågan om att, hur kul ska det bli att Roma förknippas med alla bottenlag nästa år pga. den vidriga tröjsponsorn?
_____________________

_____________________
Då många klubbar jagar Cristian Chivu och Roma inte vill släppa honom som bosman nästa år, sägs det att Gael Givet i Monaco skulle kunna ersätta rumänen. Budet på Givet skulle ligga omkring 50 miljoner kr.
_____________________

Källa: Channel4, Tribalfootball, Romanews.eu, Tutto Mercato Web

3 comments:

Anonymous said...

Baa

Aktivt Ledarskap said...

Baa vadå?!

Anonymous said...

Hög aktivitet på denna blogg;)