Monday, May 21, 2007

Nyheter och rykten 21/5

________________
Det sägs att Atalantas veteran Cristiano Doni är på väg till Roma. Radiomercato säger att Roma och 34-åringen redan har kommit överrens. Det enda som står i vägen är om Atalantas ledning släpper sin målskytt eller inte.
________________

________________
Francesco Totti vill att Roma förnyar några kontrakt. "Om Mexes och Chivu vill stanna så måste vi genast ge dom nya konrakt. Det är ledningen som bestämmer, men för att vi ska kunna vara med i toppen så måste vi ligga på klubben lite för att de ska göra det rätta."
________________

________________
Cagliaris Davis Suazo skulle vilja gå till vackra Roma. "Jag tror att Luciano Spallettis spelsystem skulle vara perfekt för mig," säger Suazo efter söndagens match.
"Jag skulle bli glad över att gå till giallorossi och få spela med Francesco Totti skulle vara en dröm som går i uppfyllelse. Just nu är jag glad över att ha säkrat en plats i Serie A. Jag har kontrakt med Cagliari till 2010, men jag tror det är tid för mig att gå till en större klubb."
________________

________________
Om Inters Alvaro Recoba inte får ett nytt kontrakt kan han tänkas en övergång till AS Roma. Det säger han i en intervju till Centro Suono Sport. Recoba menar också att få spela med Totti skulle vara mycket stort för honom, och Alvaro tillägger att han tror att han och Totti skulle kunna göra en hel del mål tillsammans.
________________

________________
Det sägs att Roma är intresserade utav Saint Etiennes offensiva mittfältare Pascal Feindouno. Ett samtal mellan Roma och Feindounos agent ska också ha ägt rum, och att priset för honom skulle ligga omkring 60 miljoner kr.
________________

Källa: Sport.it, Channel4, Il Romanista, Tutto Mercato Web

No comments: