Wednesday, May 9, 2007

Roma 6-2 Inter 9/5 (Coppa Italia)

Det gamla dansbandet Tonix sjunger "Åh, Vilken underbar dag, just idag!", och det enda jag kan göra är att nicka och hålla med om det.

Jag trodde defenitivt på en seger idag, men att vackra La Roma skulle vinna med hela 6-2, det kunde jag bara drömma om. Jag har alltid hatat Coppa Italia, det sliter på lag som t.ex. Roma, då de har ett tufft spelschema och det italienska fotbollsförbundet verkar inte heller vara särskilt intresserade av Coppa Italia som synes till dagens matchtid för att nämna ett exempel.
Men att i år vinna mot Inter med 6-2 är stort, dels för de dominerar Serie A och dels för att vi blev förnedrade i England med 7-1.

Imorgon har jag tenta, men vad gör det en dag som denna?

Taddei springer tills han håller på att dö.
Pizarro showar då han glömmer bort att han inte spelar i Inter längre.
Giallorossi leder med 3-0 efter en kvart.
Den blonda eleganten dominerar och ser allmänt lycklig ut.
Roma har världens målfarligaste högerback i Panucci.
Il Capitano gör alltid mål.
Perrotta måste vara världens smartaste fotbollsspelare.
Doni ser som vanligt lugn och snäll ut och visar god teknik.
Aquilani gör comeback på Stadio Olimpico.
Jag har köpt två vackra Romatröjor idag, 94/95 och 97/98.
Vendittis "Grazie Roma" har gått på repeat i 2 timmar.
De Rossi knyter Donis skosnören.
Amantino visar stor glädje.

Roma 6-2 Inter (Coppa Italia) 09.05.2007
Startelva: Doni; Panucci, Ferrari, Mexes 45', Chivu; De Rossi, Pizarro 86'; Taddei 75', Perrotta, Mancini; Totti
Avbytare: Cassetti 45', Aquilani 75', Tonetto 86'
Bänk: Curci, Wilhelmsson, Tavano, Vucinic
Mål: Totti 1', De Rossi 5', Perrotta 16', Mancini 30', Panucci 53', 89'
Varningar: Tonetto
Åh, Vilken underbar dag, just idag!

No comments: