Friday, June 8, 2007

Grande Mexes! 8/6

Phillipe Mexes har fått slut på alla spekulationer genom att skriva ett nytt kontrakt med Roma som sträcker sig till 2011.

Fransmannen, som hade ett kontrakt till 2008, har skrivit ett kontrakt värt 23 miljoner kr per år som inkluderar ett antal bonusavtal – och en klausul på 150 miljoner kr.

”Jag har precis skrivit på och är väldigt lycklig,” säger Mexes till Roma Channel.

”Nu vill jag åka till Trigoria sen träffas vi igen i juli. Jag visste att mitt förhållande med Roma skulle bli långvarigt.”

”När du skriver på och spelar med ett lag vill du verkligen inte lämna efter bar två säsonger. Det har varit ett svårt år för mig, men nu är jag glad och jag hoppas att jag kommer att fortsätta göra bra ifrån mig.”

”Roma är slagkraftigt och vi kommer kämpa för att nå upp till bra resultat från och med nu.”

Under tiden så är fortfarande Cristian Chivus situation något tveksam. Inter, Barcelona och Real Madrid jagar honom och han har tackat nej till ett liknande kontrakt som Mexes tackade ja till.

”Jag kommer bli besviken om han lämnar, han är en ödmjuk och lugn spelare. Om han försvinner så önskar jag honom all lycka och jag kommer fråga honom om han vill komma tillbaka.”


Luciano Spalletti var också glad över att Mexes stannar och hoppas att han kan övertala Chivu att tänka om.

”Jag har känslor för alla mina spelare och vi jobbar hårt för att hålla vår trupp på högsta nivå,” säger Spalletti.

”Chivu? Vi gör allt vi kan för att få honom att stanna, men det är en svår situation och vi kommer att vänta och se vad spelaren vill.”

”Jag har försökt ringa honom men han har inte svarat på sin telefon. Han har fortfarande ett år kvar på sitt kontrakt och jag är säker på att han kommer ge allt för laget om han bestämmer sig för att stanna.”
Bild: Il Romanista
Källa:
Channel4

1 comment:

Malena said...

Observera märket på tröjan, NWY. Han är sponsrad av Ilary...