Saturday, June 16, 2007

Intervju med Luciano Spalletti 16/6

Vad är Romas mål?
"Att fortsätta jobba med samma kvalité som tidigare. Vi vill alltid förbättra oss själva, men det blir redan svårt att göra om resultaten från denna säsongen. Ligaspelet med Juventus, Napoli och Genoa är mycket mer starkare än i år."

Och nu till de nytillkomna Pit och Barusso...
"Pit vet jag inte så mycket om, det är en av dem vi kommer låta växa utanför vår klubb. Barusso är en yngling på framfart."

Och Juan?
"Han är bra. Vi är fortfarande intresserade, men det är även ett par andra."

Suazo är hur som helst klar för Inter.
"Vi har sett det, när vi pratade, sen så stängdes dörren mitt framför oss. Vad skulle vi göra?".

Men Roma kanske inte behåller Chivu...
"Jag har pratat med honom, och jag får den uppfattning om att han inte har några som helst problem i att stanna i Rom. Om han vil gå till Inter så tar vi bara någon annan, och Juan är en av dessa. Vi kan betala Chivu vad han vill ha, annars om vi väntar så går han på fri transfer nästa säsong. Vi är Roma, vi ska inte låta oss själva luras."

En risk att Pizarro går tillbaka till Milano?
"Det tror jag inte, Sensi har sagt det till mig. Pizarro är en mycket viktig spelare för framtiden."

Om formen blir den samma, kommer Totti spela på samma position?
"Ja, eftersom han gjorde 26 mål. Och jag vill inte flytta på Perrotta."

Är det inte viktigt för Roma att värva en anfallare?
"Vi har Vucinic, han kommer att stanna. Quagliarella? Han är bra. Vi följer honom, men jag håller mig till Mirko."

Slutligen: Totti spelar inte i landslaget?
"Jag skulle också bli glad om han återvänder, men jag förstår om han är rädd för att ge allt med tanke på hans skada."

Källa: Il Romanista

No comments: