Tuesday, June 26, 2007

Nyheter och rykten 26/6

_______________________
Il Romanista skriver att Romas sportchef Daniele Prade är på väg till Barcelona för att lyssna vad de har att erbjuda för Chivu. Mer om detta kommer ikväll.
_______________________

_______________________
"Jag drömmer om Roma," säger Regginas Giandomenico Mesto som var nära Roma de två senaste dagarna.
Om inte Faubert kommer så kan istället Mesto bli ett alternativ till Spallettis trupp nästa säsong.
"Att gå till ett viktigt lag är attraktivt och jag gör alltid mitt bästa. Roma har visat sitt intresse men än så länge vet jag ingenting."
Champions League? "För alla fotbollsspelare är det mycket stort."
Din eventuella roll i Roma? "Jag kan spela på kanten, men även längre ned i banan så jag får nytta av min snabbhet."
_______________________


_______________________
Roma har transferlistat Samuel Kuffour.
Spelarens agent, Fabio Parisi, sa förra natten: "Jag har pratat med sportchefen i Roma, Daniele Prade, och vi kom fram till att sätta upp Samuel på listan över tillgängliga spelare."
"Han har många bud från turkiska och grekiska klubbar, men inget är konkret. Det är inte sant att han redan nu har tackat nej till Besiktas."
_______________________

_______________________
"Vem vill inte spela för Roma? Det finns stora mästare som Totti, De Rossi och Mancini där. Och Spallettis spelsystem skulle passa mig utmärkt," säger Udineses Quagliarella. "Och Romas fans, de är fantastiska."
Il Romanista skriver att Quagliarella endast jagas av ett italienskt lag, och det är Roma. Men som bekant finns fortfarande Manchester Uniteds intresse kvar.
För att kunna värva Fabio sägs Roma behöva lägga ut 10 miljoner €, Vucinic (lån), Brighi (lån), Rosi (delägarskap) och Faty (delägarskap).

Känns lite sådär va?
_______________________

_______________________
Inter förväntas lägga ett bud på 125 miljoner kr för Romas Cristian Chivu.
Rumänen tackade nej till ett bud från Barcelona igår, så nu känns det som att Inter ligger i täten.
Chivu sågs i Milano med sin agent Giovanni Beccali. Mötet med Inter tros bli framgångsrikt för Chivu med ett fyraårs-kontrakt värt 40 miljoner per säsong.
_______________________

_______________________
Det är inte längre Legea som står som favoriter till att bli Romas tekniska sponsor. Nu har även Kappa gett sig in i leken och det sägs bli en kamp mellan dessa två företag.
_______________________

_______________________
Blackburn Rovers tonar ned sitt intresse för Romas Shabani Nonda.
Managern Mark Hughes anser att 28 miljoner kr är för dyrt för anfallaren.
_______________________

Källor: Il Romanista, Tribalfootball, Vital Football

No comments: