Friday, April 27, 2007

Det ser tungt ut för Totti 27/4

Francesco Totti är fortfarande osäker till spel på söndag och kämpar nu för fullt för att bli spelklar. ”Chanserna att jag spelar är 20 procent.”

Lagkaptenen spelade inte förra matchen mot Atalanta och nu är det lite tid kvar för återupphämtning och tillfrisknande.

”Vad är mina chanser till att spela i derbyt? Jag skulle säga 20 procent, och det är enbart till att uppmuntra mig själv,” säger Totti.

”Jag är inte en person som lätt ger upp, men jag har ont. Jag fick utstå en stor smärta pga. mitt ischiasproblem i matcherna mot Sampdoria och Inter,” tillägger Il Capitano.

Mina ben gör ont så fort jag anstränger mig. Och blodvävnaden i min rygg har ökat i storlek, att gå är även en möda för mig.”

”Idag (läs 27/4, fredag) ska jag testa och springa. Jag kommer prata med Spalletti och besluta med honom om vad som är bäst att göra,”
avslutar Totti.

Källa: Channel4, Il Romanista

No comments: