Wednesday, April 25, 2007

Nyheter och rykten 25/4

-----------
Francesco Tavanos agent medger att anfallarens framtid hos Roma fortfarande inte är bestämd. Stefano Guercini säger: "Jag har inte haft någon direkt kontakt med Roma. Vi vet fortfarande inte om Roma har bestämt sig för att behålla honom."
Köpoptionen går ut den 1 maj, och Roma verkar se över saken efter derbyt.
"Roma och Valencia ska se över olika saker efter derbyt."
"Francesco vill gärna stanna i Italien, han vill visa hans värde för Roma."
-----------

-----------
Inter förbereder sig för ett stort bud på en av Romas nyckelspelare, Cristian Chivu. De planerar att i budet ska det ingå deras halva på David Pizarro, VM-hjälten Fabio Grosso, plus 33 miljoner kr för den rumänska backen.
Chivu är högt uppsatt på Roberto Mancinis önskelista, och han ses som en eventuell ersättare för en annan tongivande spelare i VM, Marco Materazzi.
----------

----------
Roma verkar utmana Inter i kampen om Violas 27 årige landslagsmann, försvaren Dario Dainelli.
Dainelli sägs ha varit på väg till Inter i över en månad nu, men nu har Roma även tagit kontakt med Fiorentinas bosmanfall i juni.
----------

----------
Toulouses vänsterback Jeremy Mathieu har nu länge varit aktuell för giallorossi, och de verkar fortfarande vara intresserade.
"Jag har hört att Roma är intresserade av mig och det skulle vara en ära att få spela där nästa år," säger Mathieu till italienska Il Corriere dello Sport.
"Jag har inte pratat med dom personligen, men någon annan har fört samtal om mig med representanter för Roma. Och jag kan bara hoppas att Roma och Toulouse kommer överrens."
Vänsterbacken sägs vara värderad till ca 50 miljoner kr, men det tyder på att Roma bara är villiga att ge 37 miljoner kr för honom.
----------

Källa: Channel4, Corriere dello Sport, Tribalfootball

No comments: