Thursday, April 12, 2007

Roma måste köpa, säger Spalletti 11/4

Att Giallorossi får in några nya spelare i klubben nästa säsong skulle inte sitta fel, det tycker inte Spalletti heller för den delen. Han påpekar efter nederlaget i England, att det skulle behövas ett par nya ansikten för att kunna gå riktigt långt i Europa.

”Vi behöver fräscha upp truppen om vi vill växa ännu mera,” säger Mister Spalletti.

”Klubben behöver mod att förändra situationen för att kunna ta nästa steg.”

”Jag menar inte att vi behöver spendera lika mycket pengar som Manchester United, men vi måste arbeta hårt för att få de rätta spelarna.”

Romas ordförande Rosella Sensi har givit motstånd för frestelsen att spekulera i framtiden efter gårdagens uttåg i Champions League.

”Jag tror inte att det är rätt tid att planera eller ändra truppen,” säger Sensi.

”Jag tycker inte att vi ska prata om de här problemen idag, speciellt för respekten till spelarna som har arbetat hårt för oss så här långt.”

”Förlusten mot Manchester United har tung och det gör ont, men jag är lugn och jag vill att alla ska minnas vad Roma kl. 20.45 igår kväll.”

”Jag är säker på att laget kan fortsätta att prestera väl och spelarna har visat att de kan spela ute i Champions League.”

Givetvis så skulle ett par genomtänkta värningar inför nästa säsong vara mycket välkomna, men jag håller med Rosella Sensi. Att spekulera i det här nu känns fel och brist på respekt för dagens trupp. Hela laget har stått för en enastående insats i säsongens spel ute i Europa och de är värd all beröm och respekt som de kan få. Och det är just nu de behöver det som mest.


Källa: Channel4

No comments: