Wednesday, April 11, 2007

Tottis mardröm på drömmarnas teater 11/4

Francesco Totti inser hur Romas spel föll samman i 7-1 förlusten mot engelska Manchester United. ”Det var den bedrövligaste kvällen i min karriär,” säger il Capitano.

Drömmarnas teater förvandlades till en stor och smärtsam mardröm som aldrig verkade nå sitt slut. När den väl gjorde det så hade de gulröda spelarna sovit allt för länge, sorgligt men sant.

Före den kommande och plågsamma kvartsfinalen, beskrev Totti den som en match som var viktigare än självaste VM-finalen i somras. Må hända att den här matchen var viktigare, men ett lika värdigt och vackert slut fick den absolut inte, tyvärr.
Det blev inte den vackraste kvällen i Francescos karriär, det blev som sagt den mest bedrövligaste och pinande istället.

”Det var den bedrövligaste kvällen i min karriär,” säger Totti efter matchens slut. ”Jag har aldrig bevittnat sju mål i Champions League förut.”

”Tyvärr så fick de alla sina skott mot mål och deras starka öppning av matchen tog slut på oss,”
tilläger han.

”Vi försökte att agera och förändra vårt spel, men det var mycket svårt.”

Totti har under den senaste veckan varnat för Manchester Uniteds gunstling Ronaldo, genom att han mycket väl kunde betyda skillnaden mellan avancemang och uttåg för United. Det första visade sig vara ett korrekt antagande.

”Jag visste att Ronaldo var en mycket bra spelare och det visade han förra kvällen,” försätter Totti.

”Just nu hoppas jag på att få en ny chans att spela liknande match i framtiden, kanske en final, men givetvis med ett annat slutresultat…”

Jag hoppas att det här fruktansvärda nederlaget inte lägger sig på Tottis minne allt för länge. Il Capitano kommer förhoppningsvis få en ny chans att visa vad han går för. Totti är stor, och det kommer han alltid att vara.

Källa: Channel4

No comments: