Wednesday, April 11, 2007

De Rossi tackar fansen 11/4

Daniele De Rossi har bett om förlåtelse efter den förnedrande förlusten på Old Trafford.
”Det gör mer ont då de aldrig slutade att heja på oss.”

”Vi kanske kände att tävlingen var för stor för oss, men jag tror inte det är anledningen till en sådan här stor förlust. Ärligt talat, det är svårt att hitta en anledning till en 7-1 förlust,” säger De Rossi.

”Det kändes som att Manchester Uniteds spelare sprang mot oss från alla håll och kanter och de var bättre än oss ikväll, utan tvekan.”

”Jag tror inte det skiljer så här många mål mellan oss, speciellt då förtjänade att vinna med större siffror på hemmaplan, men över de här två matcherna så var Manchester välförtjänta vinnare.”


Romas framtida lagkapten visade i alla fall stor moral, och gjorde Romas tröstmål på en snygg volley.

”Jag har aldrig gjort ett mer meningslöst mål. Det vore banalt att säga att målet gjorde mig glad, och det är en av de värsta känslor jag någonsin haft.”

Ca 4000 romanistas var på plats igår. De ska ha en stor heder då de stod upp och sjöng Vendittis ”Roma Roma Roma” vid ett underläge med 6-0.

”Vi måste be om ursäkt till våra fans, de slutade aldrig att stötta oss. Ibland kan det göra ännu mera ont, när de applåderar och man inte kan ge dem det resultat de förtjänar.”

”Vi försökte lyfta oss själva inne i omklädningsrummet. Vi siktar mot andraplatsen i Serie A och att vinna Coppa Italia, som vi har missat de två senaste åren. Den här europeiska upplevelsen var en dröm och vi visste att det inte skulle vara för evigt, men jag trodde inte det skulle få ett sånt här abrupt slut.”

Roma hade en del viktiga spelare borta. Max Tonetto som har varit oerhört bra den här säsongen var skadad. Simone Perotta var avstängd och den löpvilliga Rodrigo Taddei fick avbryta uppvärmningen.

“Jag tycker det är orättvist mot mina lagkamrater att säga att vi inte har tillräckligt stor trupp. Det är sant att det är klubbar där ute som har bredare trupp, men det beror på att vi är nya på den här nivån att vi aldrig har gått så här långt i Champions League förut.”

Ett stort tack till Daniele som visar stor respekt till oss och sina egna lagkamrater.

Källa: Channel4

No comments: