Thursday, April 19, 2007

Totti njuter över gårdagens vinst 19/4

Il Capitano var mycket nöjd efter 3-1 vinsten borta på San Siro. ”Vi kom hit för att spela en mycket bra match.”

Giallorossi var det första laget som lyckades besegra Inter den här säsongen och nu får de vänta med att fira. De svartblåa behöver nu sex poäng på deras återstående sex matcher för att säkra sin titel.

”Jag erkänner att det var en stor tillfredsställelse,” säger Totti till tv-programmet Cantrocampo efter matchen.

”Vi förväntade oss detta. Vi kom hit för att spela en bra match och förstöra deras fest, eller snarare skjuta upp den, förmodligen tills snästa söndag,” fortsätter matchvinnaren Totti.

”Det var en tuff match för mig, jag har känt smärta i rygg och höft pga. min ischias den senaste månaden. Men jag kan inte sluta nu, jag måste kämpa tills det är över.”

Totti tror att laget har lagt det hemska nederlaget i Manchester bakom sig nu. Roma har stått för två fina insatser efter uttåget i Champions League.

”Det är ingen idé att prata om det. Det hör till det förflutna, det kommer att finnas med i historieböckerna och vi har visat att vi är en bra klubb genom att direkt komma på rätt spår igen.”

”Jag är ivrig över att kunna vinna skytteligan i Serie A, jag har aldrig gjort det förut och jag skulle bli glad över att få vinna den i år.”

”Om jag har några beklaganden? Jag tror vi har visat att vi inte är underlägsna Inter, de fick inte fortsätta sitt vinsttåg. Det här är den första matchen de har förlorat.”

Tillslut får Totti frågan: Kommer du någonsin att lämna Roma?
”Jag föddes här och det är här jag kommer att dö,” avslutar Francesco.

Så talar en sann romanista! Grazie Totti!

Källa: Channel4

No comments: