Tuesday, May 29, 2007

Nyheter och rykten 29/5

__________________________
Romas Luciano Spalletti har tonat ned gårdagens rykten, som placerade Daniele De Rossi i AC Milan.
"De behöver honom inte, de skulle ha tillräckligt med spelare att fylla tre lag om de skulle köpa alla bra spelare," säger Spalletti.
"Vi vill inte sälja De Rossi och jag är säker på att klubben kommer göra allt som krävs för att han ska stanna hos oss. I vilket fall som helst så är han en dyr spelare, om någon vill betala så mycket kan vi alltid investera i de pengarna, men vårt mål är att behålla honom."
__________________________

__________________________
Roma planerar ett ud på Toulouses anfallare Johan Elmander.
France Football säger att Roma är redo att lägga ett bud på den svenska landslagsamannen. Men Toulose kommer inte ge upp kampen om Elmander, de ska spela Champions League nästa säsong och Elmander är en tongivande spelare.
Roma sägs kanske vilja offra Mirko Vucinic i ett eventuellt bud på Elmaner.
__________________________

__________________________
Daniele De Rossi jagas av många klubbar ute i Europa men säger: "Jag vill stanna här för evigt. Jag har alltid sagt det, det har varit en dröm sedan jag var ett litet barn."
"Det är mycket svårt för mig att tänka på att vara långt ifrån Roma, när jag har alla min vänner här och mycket bra supportrar."
"Det är inte rätt tid just nu att prata om en förflyttning. Givetvis är jag glad över att många stora klubbar är intresserade, då jag känner mig som en bra spelare, men jag vill inte prata om det här nu."
__________________________

__________________________
Romas Rosella Sensi är säker på att att den blonda eleganten Philippe Mexes kommer att stanna i huvudstaden.
Fransmannen sägs ha haft en middag med AC Milans vice-president förra veckan, men Sensi säger: "Vi kommer att ha ett möte nästa vecka. Vi är lugna och positvia över utgången. Det är upp till båda sidor om ett avtal."
__________________________

__________________________
David Pizarros agent medger att chilenaren skulle bli glad att spela för Roma eller Inter nästa säsong.
Fernando Hidalgo säger: "Vi väntar på att Roma och Inter ska komma överrens om delägarskapet. När de har bestämt sig, kommer de att informera oss och vi får acceptera deras beslut."
"Milan eller Roma är två klubbar som han uppskattar."
__________________________

Källor: Tribalfootball, Channel4, Core de Roma

No comments: