Wednesday, May 9, 2007

Spalletti: Vi förtjänar en vinst i Coppa Italia 8/5

Luciano Spalletti tycker att hans Roma förtjänar en vinst över Inter i finalen av Coppa Italia. ”Det skulle kännas bra för mina spelare”, säger han.

Roma har spelat fyra finaler i Coppa Italia på de fem senaste åren, och nu är det Roma-Inter i final för tredje året i rad.

”Jag tror att vi kan göra bra ifrån oss,” säger Mister.

”Att vinna är alltid viktigt och det ger oss medvetenhet att vi har de kvalitéer som behövs för att bygga en viktig framtid.”

”Att vinna Coppa Italia skulle bli en belöning för mina grabbar som lagt ned stort arbete de två senaste åren. Laget förtjänar det och jag skulle bli glad ifall vi kunde vinna.”

”Inter och Roma har varit de två bästa lagen i över nio månader. De är ett väldigt starkt lag och vi har gjort ett par fina insatser denna säsong. Hur som helst, jag vill tacka mina spelare för att de anstränger sig för laget.”

Matchen kommer som bekant att spelas ganska tidigt, närmare bestämt kl. 18.00 pga. matchen anses som en ”högriskmatch”
.


Roma har försökt att ändra matchtid för att anstränga sin för sina supportrar genom att försöka få det till en kvällsmatch.

”Vi måste respektera reglerna,” säger Spalletti. ”Vi frågade efter en senare tid, men det här var det slutgiltiga beslutet och jag måste ha tillit till dem som har bestämt detta."


Värt att tillägga är att David Pizarro och Mirko Vucinic är tveksamma till spel imorgon efter båda missade dagens träning.

Trolig startelva: Doni; Panucci, Mexes, Chivu, Tonetto; De Rossi, Aquilani; Taddei, Perrotta, Mancini; Totti

Källa: Channel4

No comments: