Thursday, May 17, 2007

Totti hyllar sitt Roma och sin familj 17/5

Romas Francesco Totti är ivrig över att vinsten i Coppa Italia kommer bli en språngbräda till fortsatta framgångar för Roma.

Roma säkrade sin vinst efter att ha besegrat Inter med totalt 7-4 och just nu är det helt underbart att vara en romanista.

”Denna titel kommer inte bli den sista, men bara den första på en lång vandring som vi nu måste följa,” säger Totti.

”Vi är alla lyckliga över vinsten och vi var vana över att se Inter vinna, då de har besegrat oss i många finaler de senaste fem åren…”

”Nu vill vi fortsätta på denna våg med laget och möjligen ett par nya ansikten. Det är upp till klubben och coachen att bestämma vilka.”


Inter bjöd upp till en bra kamp och man blev ändå lite nervig efter deras 2-0 mål.

”Vi kom hit, speciellt efter 6-2 vinsten, med vetskap att vi hade en fördel gentemot dem och en stor chans att vinna turneringen.”

Il Capitano passar också på att tacka Luciano Spalletti för vinsten i Coppa Italia.

”Vi höll på att krossas innan hans ankomst, men han har byggt upp oss igen och det måste jag tacka honom för,” säger Francesco.

”Vem jag dedicerar segern till? Min nyfödda dotter Chanel, min fru, min son och alla andra i min familj som har vart mig nära under svåra perioder.”


Källa: Channel4

No comments: