Tuesday, May 22, 2007

Totti: Jag behöver inte bevisa något 22/5

Francesco Totti hävdar att han inte behöver bevisa sin tillgivenhet för det italienska landslaget. ”Jag tycker att det som hände förra året får räcka,” säger Totti.

Il Capitano har under en längre tid blivit kritiserad för sin paus hos Azzurri, och nu leder han skytteligan i Serie A med 24 mål.

Totti har vägrat att vara med i landslaget sen VM-finalen i Tyskland i somras. Han menar att han inte kommer att spela för Italien innan skruvarna i hans fotled är borttagna i september.

Jag tycker jag har visat hur mycket landslaget betyder, det gjorde jag den 19 februari förra året,” säger Totti till Sky Italia. ”Jag skulle aldrig ha återupphämtat mig under två och en halv månad om jag inte verkligen ville det.”

”Jag hade kunnat stanna hemma och vilat med min familj. Istället så tränade jag hårt och gjorde allt jag kunde för att komma till tränarens användning eftersom han ville också att jag skulle vara med.”

”Mina lagkamrater var också viktiga då det stöttade mig, det är en underbar grupp och det fanns inte en chans att jag skulle kunna missa en sådan viktigt turnering”


Totti gjorde mål nr. 200 i söndagens match mot Cagliari och är fortfarande med i kampen om guldskon med sina 24 mål.

”När du har nått denna punkt i karriären så tror jag inte att siffror behöver någon extra kommentar,” förklarar Francesco.

”Det belönar mig och det är därför jag försöker att inte lyssna på olika sorters kritik omkring mig. Jag vill att mina insatser på plan ska tala för mig.”

”Mitt bästa mål någonsin? Det är inte lätt att välja ett, men jag skulle säga lobben mot Inter på San Siro.”

”Ingen förväntar sig det, så när du gör ett sådant mål känner man sig smartare än sina motståndare.”


Källa: Channel4

No comments: