Tuesday, June 12, 2007

Nyheter och rykten 12/6

______________________
I dagnes Il Romanista sägs det att Barussos agent Leonardo Giusti förnekar att mittfältaren har skrivit ett kontrakt med Roma. Hans medicinska visit var bara till för en undersökning av hans tidigare brutna ben. Alltså, inget är ännu klart.
______________________

______________________
Juans agent Alexader Lucci säger att brasilianaren är mycket nära en övergång till Roma och han ska åka till Italien nästa vecka för att träffa Romas sportchef Daniele Prade.
"Nästa vecka ska ett möte mellan mig, Prade och Rudi Völler äga rum. Jag tror att vi ska kunna komma överrens om en deal."
"Spelaren hade också kunnat gå till Sevilla men han har alltid velat spela i Italien istället för Spanien, och speciellt i Roma."
______________________


______________________
Romas målvakt Doni säger att Bayer Leverkusens Juan skulle vara en mycket bra värvning för Roma.
Juan kan komma till Roma som ersättare åt Cristian Chivu och Doni säger: "Jag känner Juan väl. Han är en bra person och en mycket bra spelare. Han är väldigt lik Chivu."
"Han har samma speed och kvalité."
"För Brasilien är han en viktig spelare, precis som Ronaldinho, Kaka och Gilberto Silva."
______________________

______________________
Arsenals Arsene Wenger planerar att lägga ett bud på Romas Simone Perrotta.
Simone är medveten om Arsenals intresse, men redan igår yttrade han att han var glad över att vara i Roma.
______________________

______________________
Bruno Conti säger att Roma kämpar för att få behålla Chivu.
"Roma vill inte tappa Chivu, Luciano Spalletti kommer att vänta på honom i juli då försäsongen börjar," säger Conti.
"Om någon annan vill ha honom måste de prata med klubben, eftersom han har ett år kvar på sitt kontrakt. Vi har inte blivit kontaktade av någon."
"Vi jobbar för att förnya hans kontrakt, som vi gör med alla spelare. Vi vill inte tappa någon."
"Vi är inte oroliga över Chivu, att skicka iväg honom är det sista vi vill göra."
"Ingen har lagt ett bud för honom och jag pratar med Cristian varje dag. Han har aldrig sagt till mig, det som jag läser i tidningarna, att han vill lämna."
______________________

______________________
Palermos favorit och förra lagkapten, Eugenio Corini som precis släppts på fri transfer erkänner att han vill till Roma.
"Roma skulle vara en fantastisk erfarenhet och jag är glad över att de är intresserade av mig," säger Corini.
"Jag övervägar olika förslag, det är ett svårt läge i min karriär men vi får se."
______________________

______________________
Roma är intresserade utav den 24-åriga rumänen Adrian Pit. Mittfältaren har under senaste året försökt få lite erfarenhet genom spel i Ascoli.
______________________

______________________
Roma är även intresserade av Brescias unga försvarare Fabian Santacroce (20). En stark försvarare som sägs kanske komma till Roma på lån, medan Gilberto Martinez återvänder till Brescia.
______________________

Källor: Il Romanista, Football UK, Tribalfootball, Tutto Mercato Web

No comments: