Wednesday, June 13, 2007

Nyheter och rykten 13/6

_____________________
Riminis sportchef Walter Muratori säger att Roma är nära en övergång gällande mittfältaren Ahmed Barusso.
Muratori säger: "Barusso är 60% på väg till Roma. De har visat stort intresse för spelaren sedan januari och hans agent har relationer med Roma."
_____________________

_____________________
Romas intresse för Liverpools Boudewijn Zenden forstätter och det sägs att klubbarna ska kontaktat varandra.
_____________________

_____________________
Bolognas Claudio Bellucci som spelat med Totti i U21-landslaget sägs vara på väg till Roma, och han själv vill också det.
"Samtal mellan Roma och min agent har redan börjat och en flytt skulle göra mig oerhört glad," säger Bellucci.
"Jag är Romare och en Romanista. Det är sant, jag är 32, men jag springer mycket och jag är i bra form," lägger han till.
"När jag signar? Det kan jag inte säga."
_____________________

_____________________
Roma jagar Corinthians mittfältare Eduardo Ratinho.
Yttern är med i Dungas trupp för Copa America.
_____________________

_____________________
Anfallaren Mirko Vucinic kanske flyttar denna sommar.
Sampdoria och Genoa jagar Vucinic och det sägs att Roma har gjort honom tillgänglig för lån nästa säsong.
_____________________

_____________________
Palermos president Maurizio Zamparini erkänner att han inte vill tappa hela anfallaren Andrea Caracciolo.
Zamparini säger: "Caracciolo lämnar Palermo. Han jobbar med sportchefen Rino Foschi för en övergång, men jag tänker sälja honom med ett delägarskap då vi investerat mycket i spelaren."
"Roma, Sampdoria, Lazio och Torino är intresserade av honom."
_____________________

_____________________
Cagliaris offensiva mittfältare David Suazo har länge ryktas vara på väg till de italienska mästarna Inter. Och nu skriver Channel4 Suazo är klar för Inter. Något som många romanistas inte blir särskilt glada åt.
_____________________


Källor: Tribalfootball, Squarefootball, Channel4, Tutto Mercato Web

No comments: