Wednesday, June 6, 2007

Nyheter och rykten 6/6

_____________________
Palermos målvakt Alberto Fontana är tillfredsställd över Romas intresse.
"Jag vet ingenting, men jag blir väldigt glad över vad jag läser i tidningarna. Att en klubb som Roma är intresserade känns behagligt, även för en som mig själv då jag inte längre är en liten pojke."
"Jag har ett år kvar på kontraktet med Palermo, och jag mår bra här med att Roma är intresserade av mig känns stimulerande," förklarar Fontana.
_____________________

_____________________
Romas målvakt Doni har blivit uttagen i Carlos Dungas brasilianska trupp till Copa America. Brasilien spelar mot Venezuela den 26:e juni.
_____________________

_____________________
Bordeaux Julien Faubert ska prata med Roma för en eventuell övergång i sommar. Hans marknadsvärde på ca 80 miljoner kr kan bli lite problematiskt med hans agent ska föra en diskussion inom de närmsta dagarna.
Faubert startade sin karriär i Cannes ungdomsakademi, där spelare som Zidane och Vieira har spelat. Ett intresse från Fiorentina sägs också vara på gång.
_____________________

_____________________
Bayer Leverkusens försvare Juan glädjs över Romas intresse.
Den brasilianska landslagsmannen är en spelare som Prade och Conti följer, och han kan ersätta Cristian Chivu som jagas av Inter.
Juan säger: "Roma passar mig, jag är redo för nya äventyr. Jag känner att jag behöver nya erfarenheter, i Italien eller Spanien."
"Roma? Det är en känd klubb i brasilien och Doni har bara sagt bra saker om Roma."
"Hur som helst, Aldair var min idol när jag växte upp."
_____________________

_____________________
Liverpools ledning planerar ett bud på Amantino Mancini.
The Times säger att Mancini diskuteras seriöst hos Liverpool och på Anfield växer en optimism om en evenuell övergång.
_____________________

Källa: Tutto Mercato Web, Calciomercato News, Il Romanista, Tribalfootball, Channel4

No comments: