Monday, March 12, 2007

Två stycken Faty i Roma? 12/3

Franska Rennes mittback Jacques Faty har meddelat att han skulle var glad över en förening med sin bror Ricardo i Roma.

Mittbackens kontrakt med Rennes går ut i sommar och han är då tillgänglig för en fri transfer. Speciellt då Rennes coach Pierre Dreossi inte har gett honom så mycket speltid under den senaste tiden.

”Att spela för Roma är inte något omöjligt klubbyte, deras assisterande manager har frågat min bror Ricardo om mig,” säger Jacques.

Jag medger att det skulle vara en kul utmaning,” fortsätter fransmannen.

”Jag vet inte om Philippe Mexes kommer vara kvar nästa säsong, men att ta sig an rollen som tredje försvare bakom Cristian Chivu och Mexes skulle passa mig utmärkt.”

Den förra U-21 spelaren i Frankrikes landslag vara nära en deal med Juventus då transferfönstret var öppet under januari månad, men i sista stund bestämde han sig för att vänta med en flytt efter säsongens slut.

Den 23 årige Faty har fått ett förslag om förlängning på sitt nuvarande kontrakt, men det mesta lutar mot att han kommer att tacka nej.

Jacques Faty

Källa: Channel4

3 comments:

Anonymous said...

Skön blogg med bra uppdatering!

Anonymous said...

har du lagt av eller?? hoppas inte det detta var en riktigt bra blogg

Aktivt Ledarskap said...

Hej!

Nej, det har jag inte. Får be om ursäkt pga. den dåliga uppdateringen. Men har just nu oerhört mycket att göra i mina studier.

Bloggen kommer att uppdateras inom det närmaste...