Saturday, May 26, 2007

Inför Roma - Messina 26/5


Roma (2:a, 72 poäng) - Messina (19:e, 26 poäng)
Söndag, 27 maj, kl. 15.00
Stadio Olimpico, Rom, Italien

Morgondagens möte hemma på Olimpico mot Messina är inte så svårt att analysera, det handlar bara om en enda sak. Det handlar om prinsen av Rom, det handlar om pojken som har vuxit till en man, det handlar om l nostro capitano! l'ultima gladitor di roma! Numero uno giallorosso! FRANCESCO TOTTI!

Totti har nu gjort 24 mål i årets upplaga av Serie A och behöver göra två mål till i matchen mot Messina på söndag för att gå upp i ledning i kampen om guldskon.

Jag bryr mig inte om Lazio vinner imorgon.
Jag bryr mig inte om Roma förlorar med 7-1.
Jag bryr mig inte om Di Canio går till Roma nästa säsong.
Jag bryr mig inte om hur startelvan ser ut.
Jag bryr mig inte om att Roma har 46 poäng mer än Messina.
Jag bryr mig inte om Roma Ultras stormar planen och kastar mynt.
Jag bryr mig inte om Roma slutar på 72 eller 72 poäng.
Jag bryr mig inte om Caracciolo går till Merda Lazio.
Jag bryr mig inte om Amantino inte får spela i landslaget.
Jag bryr mig inte om Doni nickar in tre mål på hörna imorgon.
Jag bryr mig inte om Spalletti börjar använda en peruk för att dölja sin flint.

Det enda jag bryr mig om imorgon är Francesco Totti.

Lycka till Francesco!

2 comments:

Jocko said...

Hej Amadeo!
Du hade vi förlorat med 7-1 hade det väl ändå vart svårt för Gud att vinna Guldskon! Så det hade du ju brytt dig om! Hehe, bara en liten petning från min sida!

Tack för den här säsongen och ett fint arbete som alltid!!

Aktivt Ledarskap said...

jocko/

Haha. Det är sant, tänkte jag inte på. ;)

Tack själv, det är alltid kul med lite cred. Jag lägger trots allt ned ganska mycket tid!

Vi ses i nästa upplaga av Serie A.

DAJE FRANCESCO! DAJE!