Tuesday, May 15, 2007

Nyheter och rykten 15/5

__________________
Juventus sägs vilja inleda förhandlingar med Romas Cristian Chivu.
Tuttosport säger att Juve planerar att lägga ett bud på rumänen i sommar.
Juve säger att de vill ge Chivu ett kontrakt på fyra år och ett bud på ca 100 miljoner kr.
__________________

__________________
Udineses Antonio Di Natale har under en tid kopplats samman med Roma.
"Roma är en viktigt klubb för vilken spelare som helst," säger Di Natale till Radio Incontro.
"Det är glädjande att höra mitt namn kopplas samman med ett lag som det.
"Men nu vill jag bara avsluta säsongen på ett så bra sätt som möjligt, och efter det vill jag prata med Udinese om min situation."

__________________

__________________
Gianluca Curci är på väg bort från Roma då målvaktstalangen måste få mera speltid. Han har länkats samman med Livorno som ersättare för Amelia.
Livornos målvkat som är bekant hos Roma säger: "Jag sa till Curci att han skulle komma hit, det sa jag redan då jag var nära en övergång till Ryssland."
"En ung och talangfull målvakt som inte får chansen att visa vad han går för ska flytta till en annan klubb, för att få mer erfarenhet. Jag pratar ofta med Gianluca och han vet vad jag tycker att han ska göra."

__________________

__________________
Det är inte bara i Chivu som många klubbar rycker i, utan Phillipe Mexes är också ett hett byte på transfermarknaden.
"Andra klubbar erbjuder mera pengar," säger hans agent.
"Phillipe vill stanna, men det är den ekonsomiska delen som krånglar. Skillnaden mellan vad Roma ger honom och vad andra klubbar är villiga att betala är märkbar. Jag vet inte vad som kommer hända, just nu vill han bara spela finalen i Coppa Italia och efter det får vi se."
"Det är spelare i Seire B som tjänar mer än honom," avslutar Mexes agent.
Det verkar som att Roma måste se över sitt lönetak för att kunna behålla nyckelspelare som Chivu, Mexes och Amantino.
__________________

__________________
Luciano Spalletti är intresserad av sin gamla bekant från tiden i Udiense, Vincenzo Iaquinta. Mister sägs vilja ha honom i Roma efter uppehållet i sommar. Och ynglingar som Okaka, Curci och Virga är beredda att offras för den italienska landslagsmannen.

Jag själv anser att Iaquinta skulle betyda så sjukt mycket för Roma, en helt ny dimension för dagens Roma. Iaquinta är en spelare som behövs, den saken är självklar.
__________________

Källor: Channel4, Tribalfootball, Tutto Mercato Web

No comments: