Wednesday, May 16, 2007

Nyheter och rykten 16/5

_______________
Udineses Antonio Di Natale har förnekat rykterna om att han skulle vilja flytta till Roma.
"Jag har aldrig sagt i en intervju att jag skulle vilja lämna Udine," säger Di Natale.
"Jag är bunden hos Udinese i fem år, och jag är glad i Udine. Hur som helst, det är inte jag som göra sådan beslut, utan klubben. Jag gör vad presidenten bestämmer."
_______________

_______________
Igår kom det fram att Juventus planerade att lägga ett bud på Cristian Chivu, men detta förnekar hans agent Andrea Pretti.
"Vi har ofta fått kommentera nyheter utan grunder under de senaste fem åren," säger Andrea Pretti till Retesport.
"Det finns ingen överrensstämmelse med Juventus och vi har inte diskuterat ett nytt kontrakt med någon italiensk eller utländsk klubb.
"Vi har alltid agerat korrekt och vi skulle direkt informera Roma om vi får något anbud, och jag är säker på att vi kommer nå fram till ett bra kontrakt väldigt snart."
_______________

_______________
Barcelona planerar att offra Thiago Motta i en del av ett bud på Daniele De Rossi. Barcelonas Txiki Begiristain och Frank Rijkaard är ivriga över att få De Rossi till Nou Camp nästa säsong och sägs ha pratat med italienarens agent.
Rijkaard ser ingen framtid hos Motta på Nou Camp och planerar då istället att få med honom i ett bud på De Rossi i slutet av denna säsong.
"Lycka till!" säger Amadeo Amadei till amadeoamadei.blogspot.com.
_______________

_______________
Christian Wilhelmssons agent medger att svensken är i ett desperat behov av att få stanna i Roma.
Efter Nantes uttåg har "Chippen" satts på fri transfer. Mino Raiola säger: "Wilhelmsson kan stanna i Roma men det är bättre att inte prata om det just nu.
"Han vill stanna i Roma, men nu har köpoptionen gått ut, och hans framtid ligger inte längre i bara Romas händer."
_______________

_______________
Max Tonetto är säker på att stjärntrion med Chivu, Mancini och Mexes kommer att stanna i klubben efter denna säsong. Många klubbar försöker knyta sig till de här tre spelarna med Tonetto verkar säker på sin sak. "Chivu, Mexes och Mancini är väldigt lugna, de vill fortsätta spela i Roma," säger Max till Teleradiostereo.
"Alla tre är en del av den fina stämning vi har, vi är en stark grupp tillsammans. Alla drar åt samma håll tillsammans med seriösa ambitioner och planer."
Simone Perrotta utalar sig också: "Jag ber att alla stannar, de är de viktigaste spelarna. Vi är också medvetna om att ledningen försöker få de rätta spelarna för att förbättra oss.
_______________

Källor: Football.co.uk, Tribalfootball, Core de Roma, Tutto Mercato Web

No comments: