Thursday, May 17, 2007

Nyheter och rykten 17/5

__________________
Manchester Citys mittfältare Joey Barton jagas av Roma och Atletico Madrid, men även en hel del andra klubbar är ute efter hans signatur.
Everton och Newcastle leder kampen om Barton, och där efter återfinns Roma, Atletico Madrid och Hamburg.
__________________

__________________
Luciano Spalletti har lugnat ned rykterna om Uineses Iaquinta.
"Jag har frågat om Iaquinta de senaste två åren och svaret har aldrig ändrats," säger han.
"Jag gillar Mirko Vucinic och det var därför vi köpte honom istället fär Iaquinta förra somaren. Vi är nöjda med de spelare vi redan har."
__________________

__________________
Atalantas anfallare Riccardo Zampagna vill flytta till Roma.
Hans agent, Stefanp Guercini säger: "Riccardo är ett fan av Roma och en dröm skulle förverkligas om han får spela för dem."
__________________

__________________
"Jag har köpt hus i Rom, och det finns inget skäl att gå till Juve." För Cristian Chivu känns det naturligt då han inte vill imitera sina gamla lagkamrater i Capello, Emerson och Zebina.
"Jag är en optimist. Jag vill stanna i Roma för jag trivs bra här. Och eftersom jag har köpt ett hus. För dessa skäl så skulle jag aldrig kunna spela i Juve."
__________________

__________________
Finalen mellan Inter-Roma kommer att spelas kl. 17.30 idag och matchen sänds på TV400.

FORZA ROMA! FORZA LUPI!
__________________

Källor: Tutto Mercato Web, Tribalfootball, Il Romanista

No comments: